Eerste stagedagen! - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Anneke Weide - WaarBenJij.nu Eerste stagedagen! - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Anneke Weide - WaarBenJij.nu

Eerste stagedagen!

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

05 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Malmesbury

Ha mensen!

Een update vanuit Afrika! Inmiddels ben ik hier al wel gewend en zit ik op m’n plekje! Ik wen aan het links rijden op de weg, het stuur rechts in de auto, het schakelen dan weer links haha. We zijn naar het Melkbosstrand geweest, wauw wat een uitzicht. Ik stond opeens voor de zee, golven en ontzettend koud water. De mooiste schelpen liggen er voor het oprapen en in de verte uitzicht op de Tafelberg.

Donderdag zijn we even het stadje Stellenbosch in geweest. Wat een gezellig stadje! Lekker rondgelopen, er was nog een klein marktje en op het terras gegeten. Toppunt van genieten!

Maandag zijn we begonnen bij Elkana Childcare! We hebben eerst kennis gemaakt met de social worker en de director. De social worker heeft ons wat uitgelegd over de methode waar ze mee werken, maar ze hebben het zo druk dat ze daar volgens mij amper aan toe komen! Voor ons ligt hier een mooie opening om aan de slag te gaan!  De eerste dag dat we de kinderen ontmoetten waren ze nog wat terughoudend, maar de tweede dag kregen we al veel knuffels en wisten we ook wat namen te onthouden. Dit maakt het aanspreken van kinderen al een stuk makkelijker! Het zijn kinderen van ongeveer 6 jaar tot 18. Dacht ik eerst dat het ook een soort weeshuis zou zijn, het is echt een crisisopvang. Wanneer de kinderen hier binnen komen zoeken de social worker en de director binnen 3 tot 6 maand voor een definitiever plekje voor het kind.
De kleinste kinderen spreken alleen maar Afrikaans, eerst is dit moeilijk communiceren maar we ontdekten al snel dat wanneer we heel sloom Nederlands praten, ze het wel kunnen volgen. De oudere kinderen kunnen ook Engels, daar redden we ons prima mee. Wianne en ik zijn trouwens ook sinds vandaag omgetoverd tot ‘Tannie’. Dat is makkelijker dan onze naam onthouden.

We genieten hier nog steeds van het mooie weer en bbq’en lekker achter het huis. Dit weekend hebben we weer leuke dingen gepland staan, maar daar vertel ik wel meer over in de volgende blog!

Fijn weekend allemaal!

Liefs, Anneke.


  • 06 Februari 2015 - 12:14

    Wilma Timmer:

    Ha Anneke,

    Wat geweldig leuk/ fijn dat jullie het tot op heden zo naar je zin hebben.
    Het is een hele belevenis in jullie leven waar je later nog heel vaak op terug kan kijken.
    Ik vind het heel leuk om je verslagjes te lezen, zo blijven we toch een beetje op de hoogte.
    Bij ons is het momenteel volop winter, er ligt een mooi laagje sneeuw, en een lekker zonnetje.
    Op het werk gaat alles gewoon door, zoals je wel gewend was. Iedere dag is er wel weer iets wat aandacht nodig heeft. maar het blijft zo ook altijd weer een uitdaging.

    Tot lezens, Hartelijke groet vanuit Nunspeet.
    Wilma.

  • 06 Februari 2015 - 13:38

    Tinus:

    Haai annie,

    Fijn dat je je plekje hebt gevonden en het zo naar je zin hebt(:
    Vooral erg leuk om over die kinderen te lezen!

    Heel veel plezier & geniet er van.
    We gaan snel een keer skypen(:

    Liefs,

  • 09 Februari 2015 - 06:30

    Jenneke:

    Hoi anneke,

    Ik heb je reisverslagen gevonden.
    Leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Veel plezier en geniet ervan.

    Hier zit ik nog steeds te wachten op natuurijs,
    het wil maar niet lukken....

    Groetjes en tot de volgende keer,
    Jenneke.

  • 10 Februari 2015 - 18:20

    Anneke Langenberg:

    mooie fotos hoor erg fijn dat het goed gaat met je daar en leuk om te zien wat jullie daar doen
    ik wens je veel goeds tot later

  • 10 Februari 2015 - 21:54

    Paulien:

    Hallo, Anneke wat leuk om wat te lezen
    van je ik wens je veel succes bij wat je daar doet
    in AFRIKA en veel plezier verder!

    Groetjes, Paulien,.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Hallo allemaal! Zoals jullie allemaal wel weten studeer ik Sociaal Pedagogische Hulpverlening in Zwolle. Na 2 stages in Nederland ga ik nu een heel andere kant op. Ik ga van 26 januari tot 26 juni 5 maanden stage lopen in Zuid-Afrika! :) Via deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen ervaringen daar. Veel leesplezier! Liefs, Anneke.

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 11917

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 27 Juni 2015

Anneke op stage in Zuid-Afrika!

Landen bezocht: