Eerste dagen! - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Anneke Weide - WaarBenJij.nu Eerste dagen! - Reisverslag uit Malmesbury, Zuid-Afrika van Anneke Weide - WaarBenJij.nu

Eerste dagen!

Blijf op de hoogte en volg Anneke

28 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Malmesbury

Haaa lieve mensen!

Gister ben ik na twee rustige vluchten veilig geland in Kaapstad. We werden daar opgehaald door Margot, de vrouw waar we ons huis van huren. Margot bracht ons naar ons huis en daar stonden we dan, met open monden! Wauw wat een huis. Het is gewoon een villa te noemen, haha. Heerlijk dus.
De buitenkant was al heel mooi, toen kwamen we binnen.. 2 slaapkamers, een badkamer met een nog groter bad erin dan ik thuis heb, een huiskamer, een eetkamer, keukentje, vergaderzaal (voor ons dus chillruimte) en de tuin is helemaal mooi. Stuurde ze ons een hoekje van de heg om, ligt daar een prachtig zwembad op ons te wachten, in onze achtertuin! Dat wordt optimaal genieten.

Samen met Margot zijn we Zuid-Afrikaanse simkaarten gaan halen. Het smsen wordt dan in ieder geval een stuk goedkoper . Boodschappen hebben we gedaan bij de (super)spar! Haha, die hebben ze hier ook. Daar hebben we trouwens gisteravond ook gegeten, ze hebben er daar gewoon en restaurantje in de spar. We hadden voor ongeveer €3 à €4 een complete warme maaltijd! (zie foto) Wat een gastvrijheid hier in Afrika. Valt er een mes op de grond, komt de bediening gelijk aanlopen met nieuw bestek. Ook zijn we overal welkom en maken we praatjes met onze buren. Erg leuk!

We lagen gisteravond lekker op tijd in bed, en ik heb geslapen tot vanmorgen 10 uur. Weer lekker uitgerust, want in het vliegtuig had ik maar 2 uurtjes slaap gehad.

Vandaag hebben we eigenlijk alleen maar bij ons zwembad gelegen en gezwommen. Meer in het zwembad als ernaast, het is gewoon te warm om niet in het water te zijn. En al lekker verkleurd .
Ik kan het me al niet meer voorstellen dat het in Nederland regent vandaag, zo snel went dit!

Via deze weg wil ik iedereen nog bedanken die met me meegeleefd heeft! De kaartjes en berichtjes waren allemaal erg lief, het is fijn om te merken dat mensen met me meeleven! Natuurlijk heb ik ze meegenomen en staan ze nu op het kastje naast mijn bed. Zo heb ik er een beetje mijn eigen kamertje van gemaakt.

Tot de volgende blog!

Liefs, Anneke

  • 28 Januari 2015 - 20:33

    Aartjee:

    Geniet ervan!

  • 28 Januari 2015 - 22:24

    Mama:

    Meid geniet er nu nog van want volgende week moet
    je toch echt aan het werk he.
    Het blijft geen vakantiepret!

  • 28 Januari 2015 - 23:41

    Jeanet Berghorst:

    Dat ziet er zeker goed uit! geniet er van samen! fijne tijd daar, leuk om zo een beetje mee te kijken waar jullie zijn! groetjes Jeanet.

  • 29 Januari 2015 - 16:56

    Jeannet Vrijheid:

    anneke, hier een groet van de veldweg
    het ziet er supper mooi uit geniet er maar van, en ik hoop dat je er een fijne goeie tijd hebt tot de volgende keer

  • 29 Januari 2015 - 20:19

    Fam. Lokhorst:

    He Anneke,

    goed om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen. En zag al wat foto's bij je ouders voorbij komen. In dat huisje houden jullie het de komende maanden wel uit!
    Geniet nog van deze week en daarna heel veel plezier met de uitdaging die je daar wacht!

    Groetjes vanaf de Hoge Enk.

  • 02 Februari 2015 - 14:55

    Sharon Van Timmeren:

    Hoi Anneke
    Zo te zien heb je het naar je zin geniet er maar leker van ?
    en zo als ik zie op de foto,s is het een mooi land en omgeving daar
    heel veel plezier groetjes van sharon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anneke

Hallo allemaal! Zoals jullie allemaal wel weten studeer ik Sociaal Pedagogische Hulpverlening in Zwolle. Na 2 stages in Nederland ga ik nu een heel andere kant op. Ik ga van 26 januari tot 26 juni 5 maanden stage lopen in Zuid-Afrika! :) Via deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen ervaringen daar. Veel leesplezier! Liefs, Anneke.

Actief sinds 20 Jan. 2015
Verslag gelezen: 824
Totaal aantal bezoekers 11940

Voorgaande reizen:

26 Januari 2015 - 27 Juni 2015

Anneke op stage in Zuid-Afrika!

Landen bezocht: